TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya ve beraberindeki heyet, Türkiye turuna Zonguldak, Bartın, Safranbolu, Kastamonu ve Sivas ile devam etti. Bu gezilerle sektörün nabzını tutan heyet, bölgede incelemelerde de bulundu.

TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya liderliğindeki TÜRSAB Heyeti’nin bu haftaki rotasını Batı Karadeniz illeri oluşturdu. Zonguldak, Bartın, Safranbolu, Kastamonu ve Sivas’taki üyelerle bir araya TÜRSAB Heyeti, bu bölgelerimizde düzenlenen toplantılarda TÜRSAB’ın son üç yılda hayata geçirdiği çalışmalar ile önümüzdeki dönemde gerçekleştirmeyi planladığı projeleri paylaştılar. Sezon değerlendirmesi ve bölgesel sorunların yanı sıra üyelerin beklenti ve taleplerinin de ele alındığı toplantılara, seyahat yoğun katılım dikkat çekti.

Türkiye turunun dördüncü etabına katılan TÜRSAB Heyeti’nde; Yönetim Kurulu Üyeleri Tolga Gencer ve Serhat Tosun, Disiplin Kurulu Başkanı İbrahim Canatan, Batı Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Ercan Güner, Kapadokya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Talip Aldemir, Erciyes Bölge Temsil Kurulu Başkanı Ali Emre Mart, Orta Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Yılmaz Uzunlar, Disiplin Kurulu Üyesi İbrahim Tanrıverdi ve geçmiş dönem Yönetim Kurulu Üyesi Davut Günaydın yer aldı.

Yasamızı çıkarmak için bir dönem daha adayım

Bölgede incelemelerde de bulunan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, düzenlenen toplantılarda, kendilerine destek veren tüm üyelere teşekkür ederek, birlik ve beraberlik mesajı verdi. Bugüne kadar seyahat acentalığı mesleğini korumak ve haklarını savunmak için mücadele verdiklerini belirten Bağlıkaya, bu kapsamda ilk iş olarak seyahat acentalarının en temel ihtiyacı olan 1618 sayılı yasanın çıkarılması için çalıştıklarını ancak her fırsatta engellendiklerini dile getirdi. Firuz B. Bağlıkaya, şunları kaydetti: “Yasamızın engellnemesi nedeniyle siz değerli üyelerimize verdiğimiz sözlerin bir kısmını yerine getirememiş olduk. Ancak yasamızın çıkarılması için mücadelemizden vazgeçmedik. Bu yasayı seyahat acentalarımızın önünü açacak ve onları geleceğe taşıyacak şekilde çıkarılması bir dönem daha devam etmek istiyoruz. Sözlerimizi yerine getirdikten sonra bir daha aday olmayacağız.”

Bağlıkaya: “Hep seyahat acentalarımızın menfaati için çalıştık”

Konuşmasında TÜRSAB’ın hayata geçirdiği ilklere ve önemli faaliyetlere de değinen Bağlıkaya, tüm dünyada çarkların durmasına neden olan pandemi döneminde üyelerinden aidat almayan tek birlik olduklarına işaret ederek, Halk Bankası ile gerçekleştirdikleri iş birliği protokolü ile ayakta kalma mücadelesi veren seyahat acentalarına can suyu taşıdıklarını vurguladı. Bu dönemde TÜRSAB’ın girişimleri ile seyahat acentalarına evden çalışma ile paylaşımlı ofis kullanımı olanağı getirilmesine öncülük ettiklerini belirten Bağlıkaya şöyle devam etti: “Sokağa çıkma yasakların devam ettiği pandemi sürecinde seyahat acentalarımızın iş yapabilmeleri için İçişleri Bakanlığı’ndan aldığımız özel izinle, seyahat acentalarımızın tur yapmaya devam etmelerini sağladık. Bir gece yarısı Meclis’e sunularak torba yasa içerisinde hayata geçirilmeye çalışılan ve otellere transfer hakkında düzenlemenin hayata geçmesini engelledik. Milli Saraylar’dan seyahat acentalarımıza yüzde 20 indirim aldık. Üyelerimiz için son derece önemli bir konu olan uçak bileti hizmet bedelinin artırılmasını sağladık. THY ile gerçekleştirdiği yoğun temaslar sonucunda bilet hizmet bedellerini, 15-20 TL seviyesinden 50 TL’ye çıkarmayı başardık. Üstelik bunu bilet başına değil, segment başına gerçekleştirdik. IATA üyesi seyahat acentalarımızın sorunlarını ise Madrid’de üyesi olduğumuz global konseyde bizzat takip ediyoruz. Hep seyahat acentalarımızın menfaati için çalıştık.”

Bağlıkaya: “Birlik borcunun büyük kısmını kapattık”

Son 4,5 yılda, yarım asrı geride bırakan TÜRSAB’ın seyahat acentalarını geleceğe taşıyacak adımları attığına dikkat çeken TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, özellikle çok büyük bir finansal yükle karşı karşıya kalan Birliğin borç yükünün büyük bölümünü kapattıklarını, bankaların eline geçen TÜRSAB Genel Merkez binasının da yeniden satın alınarak TÜRSAB’a kazandırıldığını kaydetti. TÜRSAB Akademi ile seyahat acentalarının ihtiyaçlarına göre eğitim programlarını hayata geçirerek sektöre nitelikli eleman kazandırdıklarını belirten Bağlıkaya, gerçekleştirdikleri dijitalleşme hamleleriyle; üyelik işlemlerinden yeni iş platformlarına, QR Kodlu plakadan tüketicilere yönelik dijital doğrulama sistemlerine kadar çok sayıda uygulamayla seyahat acentalarını geleceğe hazırladıklarını ifade etti.

Firuz B. Bağlıkaya: “Sektörün nabzını tutuyoruz, tüm sorunları bir bir çözüyoruz”

Gerçekleştirdiği gezilerle ve toplantılarla sektörün nabzını yakından takip ettiklerini ve sorunlara hakim olduklarını dile getiren Bağlıkaya, şunları kaydetti: “Biz üyelerimizin ne yaşadığını, ne tür sıkıntılarla karşılaştığını biliyoruz. Bugüne kadar birçok sorunu çözdük, çözmeye de devam edeceğiz. 1618 sayılı yasanın güncellenmesinde olduğu gibi bazı konuları çözmek için zamana ihtiyacımız var. Bu noktada birlik olmak, güçlü durmak büyük önem taşıyor. Sizlerin desteğiyle çıktığımız bu yolculuğu, tüm sorunları çözerek sona erdirmek arzusundayım. Toplantılara katılarak bizlere destek olan üyelerimize bir kez daha teşekkür ediyoruz. Biz birlikte güçlüyüz.”