Türsab Yönetim Kurulu Batman’daki Seyahat Acentalarıyla Buluştu

Kültür ve İnanç Destinasyonu Çalıştayı için Diyarbakır’a giden TÜRSAB heyeti, Çalıştayın ardından Batman ve Mardin illerini ziyaret etti. TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, Yönetim Kurulu Üyeleri, Bölge Temsil Kurulu Başkanları, Batman ve Mardin’de faaliyet gösteren seyahat acentaları ile bir araya gelerek pandemi sürecinde yaşanan sorunları değerlendirip, bölge turizmini geliştirmek için yapılması gerekenleri konuştu.

TÜRSAB heyetinin ilk ziyareti Batman’a oldu. Batman Valisi Hulusi Şahin, Batman Ticaret ve Sanayi Odası (BATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Demir’in katılımıyla gerçekleşen buluşmada çok sayıda seyahat acentası hazır bulundu.

Bağlıkaya: “Pandemi Sonrasına Hazırlanıyoruz”

TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, konuşmasının başında pandeminin en fazla etkilediği sektörün turizm olduğuna dikkat çekti. Seyahat acentalarının zor günlerden geçtiğini belirten Bağlıkaya, pandemi sürecinde sektörü ayakta tutmak için çalıştıklarını ifade etti. Bağlıkaya, “Önümüzdeki döneme hazır olmak için gezilerimize aralıksız devam ediyoruz. Ülkemizin turizm potansiyelini tüm meslektaşlarımıza tek tek gezerek hatırlatıyoruz. Kimsenin morali bozulmasın, ayaktayız devam edeceğiz diyoruz.

Dünyada pandemi sürecinde turizm trendlerinde değişiklikler oldu. Daha önceki dönemlerde deniz, güneş ekseninde turizm hareketi yoğunluktaydı. Artık turistler kültür ve doğa turları gibi segmentlere yöneldi. Bu açıdan bakıldığında Batman’ın da önemli bir turizm potansiyeli var. Batman, kültür turizmi açısından önemli fırsatlar sunuyor. Turizm hareketinin yüzde sekseni ülkemizin 5 şehrinde gerçekleşiyor. Diğer illerimiz geri kalan yüzde yirmiyi paylaşıyor. Turizmi bütün illerimizde 12 aya yayma hedefiyle hareket ediyoruz. Biz Türkiye Seyahat Acentaları Birliği olarak, bölge turizmi için elimizden geldiği kadar üzerimize ne düşüyorsa yapmaya hazırız” dedi.

Batman Valisi Şahin:  “Hasankeyf Yok Oldu Algısını Silmeye Çalışıyoruz”

Batman Valisi Hulusi Şahin TÜRSAB’ın Batman’a yaptığı ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Vali Şahin, “Pandemi nedeniyle turizm için zor ve zahmetli bir mevsimi geride bıraktık.  Her kriz bünyesinde fırsatlar barındırıyor. Bu ziyareti, turizmi fırsata çevirmek için yapılmış saha çalışması olarak görüyorum. Türkiye’nin turizmde hızlı toparlanma yapacağını düşünüyorum. Biz en büyük markamız olan Hasankeyf markası ile önemli bir dönüşümü yaşarken pandemiye yakalandık. Bu sancılı süreci turizmin taban yaptığı döneme getirmek bizim için faydalı oldu. Hasankeyf sulara gömüldü, yok oldu algısı yanlış, bu algıyı yok etmek için uğraşıyoruz. Geleceğe bakıyoruz. Kültür turizminde çok önemli bir destinasyon olan Hasankeyf’in yeni rotalarda yer alması için çalışıyoruz” dedi. Toplantının ardından TÜRSAB heyeti geçen yıl açılan Hasankeyf Müzesi’ni gezerek müze hakkında bilgi aldı.

Bağlıkaya:  “Seyahat Acentalarının İş Kaybı Çok Yüksek Seviyelere Ulaştı”

Heyetin ikinci durağı Mezopotamya’nın altın üçgeni olarak anılan illerin içinde yer alan Mardin oldu. TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, Yönetim Kurulu Üyeleri, Bölge Temsil Kurulu Başkanları Mardin’de faaliyet gösteren seyahat acentaları ile akşam yemeğinde buluştu. TÜRSAB’ın Mardin buluşmasına Vali Yardımcısı Gürsel Temurci ile Mardin İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Mehmet Sabahattin Genç de katıldı.

Yemekte konuşma yapan TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, seyahat acentalarının iş kaybının çok yüksek seviyelere ulaştığını vurguladı.  Bağlıkaya, “Birçok meslektaşımız işini kapatmak zorunda kaldı. Tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış önemli bir destinasyonumuz. Bu vesile ile seyahat acentaları tur rotasında altın üçgen dediğimiz Diyarbakır- Şanlıurfa – Mardin illerine yönelik Çalıştay gerçekleştirdik. Bölgenin tanıtılmasına katkıda bulunmak için buradayız. Burada olmaktan son derece mutluyuz” sözleriyle bölgenin turizm açısından öneminin altını çizdi.