web tasarım programlama web master

TURİZMDE SON NOKTA
Recep Arısoy
iletisim@turizmdesonnokta.com
Mehmet Abı Uçik

Bu nasıl bir yazı başlığı diye hemen yadırgayıp sorgulamayın, yazının tamamını okuduğunuz da, ancak bu yazıya bu başlık konabilinirdi diyeceksiniz.

Bu cümle bir grub sokak çocuğunun, hepsinin ağzından birden çıkan bir cümle, yaşları 12 ile 15 arası, onların hepside sokakta, yaşama terk edilmişti zamanın da, ama şimdi sevinç ile korku arasında mutluluk ifadesi olan bu cümleyi kurabildiler.

Mehmet abi uçik.

Mersin Üniversitesinde görkemli bir konferansa katıldım ve koferansa başkanlık yaptım. Mersinde öyle bir karşılandıkki, kendimi unuttum acaba yanlış yeremi geldim, yoksa bu ilgi alaka başkasına da o başkası ile beni karıştırıyorlarmı diye düşündüm.
Sağıma, soluma ve arkama baktım ama benden başkası yok ön tarafta, her tarafımı hocalar ve öğrenciler çevirmiş, gözlerim yaşardı ama saklamak için elimden geleni yaptım.

Mersin universitesince bolgenin turizm zirvesi olarak kabul edilen `Turizmde Yon Verenler` konferansı bu zamana kadar katıldığım en görkemli konferanstı sanırım.
Uzun ve yorucu bir yolculuk sonrası bitkin düşmüştüm, ne zaman kürsüye çıktım kafamı kaldırdım yukarı baktım, işte o zaman ne yorgunluk kaldı bende, nede halsizlik, karşımda yüzlerce öğrenci bana yönelmiş gözlerimin içine doğru bakıyorlardı, parlayan pırıl pırıl gözlerle.

Konferanslarda heyecanlandığımı çok görmedim ama burada inanılmaz heyecanlandım, bu heyecanı  yine bilmek için çok çaba sarf ettim ama yinede yenemedim.

Konferans bitimi gölzlerimin altı morlaşmış uykusuzluk belirmiş, heyecanlanmak beni çok sarsmıştı, sevgili hocalar ile okul turu yapıyorduk ama ben kendimi bir an önce yatağa atmak ve güzel bir uyku çekmek istiyordum.

Okul turu bitip nihayet kalacağımız otele gitmek için yola çıktık, otelde millet vekili adayı Abdülkadir Erkahraman ve sevgili arkadaşım, yönetmen Ahmet Yılmaz ile birlikte kalacaktık, üniversite bizlere suit oda rezervasyonu yapmıştı, anahtarı alır almaz hemen odama çıktım.

Üzerimi nasıl o kadar hızlı çıkarttığımı hatırlamaıyorum, uykuya öyle bir dalmıştımki, odanın telefonu çaldı, sevgili Mersin jandarma Komutanı binbaşı Ali bey, bizleri yemeğe davet etti, komutana hayır uykum var deme şansım yoktu, bu çok kaba bir hareket olurdu.

Komutanın övdüğü meşhur bir restorana gittik, uykusuzluktan hiç dikkat etmemişimki halen o restoranın ismini hatırlamıyorum, özellikle yediğimiz tatlının nasıl yapıldığını sormak için hatırlamyı çok istedim ama hatırlayamadım.

Yemek sonrası otele dönerken araç içerisinde uyuya kalmışım, otelde gözlerimi açtım, umarım komutanım bunu saygısızlık olarak algılamamıştır, o kadar yorgun ve bitkindim ki ne yaptığımı bilmiyor gibiydim.

Ertesi gün Urfa emniyet müdür yardımcısı Hasan Yılmaz, Abdülkadir Erkahraman,Ahmet Yılmaz, “TUROD” Başkanı Cengizhan Gürışık ve ben Mersinin meşhur hatay sofrası restoranına öğlen yemeğine gittik, hayatımda bu kadar keyif aldığım bir öğlen yemeği olmamıştı, tabi yemeği bu kadar keyifli ve anlamlı yapan sevgili müdürüm Hasan bey’in sohbeti.

Urfa Emniyet müdür yardımcısı hasan bey’in özellikle sokak çocuklarını içeren sosyal projelerinde yaptıklarını anlatmaya başlayınca, duyduklarım beni o kadar etkiledi ki, çocuklar ve harcadığı tüm emekleri için kendisine ne kadar çok teşekkür etsem, sanırım yetersiz kalır.

Urfa emniyeti olarak 110 cocugun tum sorumluluklarını ustlenerek, kendilerinin egitim ile hayata tutunmalarını, onlara bir baba gibi yaklasarak susamış olduklari sevgi ve sevkati sunarak, yeni bir hayat sunmaları, insana iste bizim emniyetimiz dedirtiiyor
Sokak cocuklarını sadece hayata kazandırmak degil onlara gelecek ve motivasyon amaclı yaptıkları calısmalar da bir o kadar degerli ve onemli.

Sokak cocuklarından kurduklari halk oyunu ekibi ve onların bircok açılışta ust duzey, Başbakan, bakan vs, karsılamada yer alması, çocukların hayatlarına renk katması, hayata tutunmaları açısından cok onemli olmuş.

Ozellikle sayın Başbaka’nın Urfa ziyeretinde, resmi karşılamada, Basbakan ile duygu yuklu karelerin yaşanması hayatlarına guneş gibi doğmuş.

Basbakanın çocukları yanaklarından opmesi ve çocukların, yanaklarını Basbakan optu diye, bir hafta banyo yapmması, bir o kadar anlamlı, bir o kadarda mesajlar ile dolu.
Sokak çocuklarından oluşma halk oyunları ekibi, Urfa dışında başka illerden de taleb görünce, bu taleb çocukların uçakla tanışmasına vesile olmuş, hiçbiri hayatında uçağa bırakın binmeyi, yakından dahi görmemişler.

Emniyet görevlileri çocukları uçağa bindirmeye çalıyor ama bir çocuk, uçağın merdiven demirlerine sımsıkı sarılmış bırakmıyor, binmemekte ısrarlı, ama tabiki neden binmek istemediğini söylüyemiyor.

Komser mehmet, oğlum binsene uçağa bırak şu demiri, inat etme dediğinde, çocuk hayır binmem, oğlum neden binmiyorsun, korkuyormusun yoksa diye seslenen komsere, çocuk kısıkla sesle, valla abi çok korkuyorum, çoçuğun korktuğunu öğrenen komser mehmet, valla inan bende korkuyorum diye çocuğun kulağına fısıldıyor.

Komser mehmet ve çocuk kahkahalar ile gülmeye başlıyorlar, çocuk koskaca adam da korkuyor diye komsere takılıyor, ben korkmuyorum erkek adam korkar mı, hadi binelim uçağa diyerek, komsere espri yapıyor, ikiside uçağa biniyor.

Çocukların hepsi uçağın pencerelerine kapanmış, dışarıyı seyre koyuluyorlar, uçak hız alıp yükselmeye başlayıyor, ön tarafı yükselince, çoçukların hepsi korkudan bağırıyorlar, Mehmet abi uçik.

Umarım Türkiyedeki tüm emniyetin böyle projeleri olur ve başarılar ile hayata yüzlerce, belki binlerce çoçuk kazandırırlar. Teşekkürler Urfa emnyeti, teşekkürler sayın müdürüm Hasan Yılmaz.