web tasarım programlama web master

TURİZMDE SON NOKTA
VİDEOLAR
Derya Duysak
deryaduysak@turizmdesonnokta.com
Akdeniz’in Üçüncü Büyük Adasından…

Bu hafta Arkın Group firması tarafından  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetine davet  edildim.

Sektöre 25 yılını vermiş değerli arkadaşım Murat Yıldırım  KKTC'de   Arkın Group Otelleri Türkiye Satış Pazarlama ve Arkın Messe Seyahat Acentası Müdürü olarak yeni görevlerine başladı. Öncelikle hayırlı olsun diyorum.

Kıbrıs Akdeniz’in üçüncü büyük adası. 12 yıl boyunca sürekli gidip geldiğim bir ülkedir. En son 7 yıl önce adaya ayak basmıştım. Bu  seferki gelişim  daha  da anlamlı  oldu. Çok da özlemişim havasını, kokusunu, dostlarımı…

Havaalanında arkadaşım Murat ile  buluştuk ve otele doğru yola çıktık. Sımsıcak yavru vatan’da biraz hüzünlenmedim dersem yalan olur. Rahmetli babamın çok sevdiği bir yerdi. Yıllar önce onunla  gelmiştik.  Zaman su gibi akıp gidiyor….

Girne’ye hotel’e geldiğimizde Kıbrıs’ın sıcak insanları,  The Colony Hotel Genel Müdürü Tunç Şirintuna bey,  Hotel Müdürü Halil Bardak bey, The Clonoy Hotel Satış Müdürü Eliz Allıhoroz hanım bizi karşıladılar.

Biraz sohbet   edip yorgunluğumuzu  attıktan sonra hep birlikte hotel’in terasında harika Girne manzarasına karşı öğlen yemeğimizi yedik. Hotel’in Satış Müdürü Eliz Hanım şirin mi şirin güler yüzlü, işiniz çok severek yapan bir Kıbrıs’lı. Yakın zamanda grubun Magusa’da yer alan diğer oteli Arkın Palm Beach’ de görevine devam edeceğini söyledi.

Dört gün boyunca Kıbrıs’ta olacağız. Hemen programlarımızı yaptık.  İki gün Girne’de The Colony Hotel’de diğer iki günümüzü de Magusa’da  grubun diğer oteli Arkın Plam Beach’de geçireceğiz. Kıbrıs’ta İngiliz ve Alman turist çok.  Sohbetimiz esnasında tabi ki  Kıbrıs’ta ki tüm turizm konularını  konuşma imkanımız oldu. Biz de dedik ki bir Kültür Turu gerçekleştirelim.

Gün içersinde kalan zamanımızda iyi değerlendirelim dedik. İlk  önce Karaoğlan Şehit Mezarlığına gidip dualarımızı  yaptık. Duygulanmamak elde değil.

Ben ilk kez Kıbrıs’a 1974 yılındaki çıkartmanın ardından gitmiştim. O zamanlar ki manzarayı  dün gibi hatırlarım. Lefkoşa’da Saray oteline çıktığımda her yer delik deşik, yıkıntı bir şehir gibiydi.

Şehitlikten sonra  Biraz şehir turu  yaptık ve akşam üzerine doğru Girne’ye  döndük. Güneş Girne’de denizden batıyor. Nasıl güzel bir manzara. Kıbrıs yoğun şehir temposundan çok uzak ta bir yer. Akşamın huzurunu  limanda ki sohbetimizle yaşadık.

Murat arkadaşımla ertesi günü neler  yapacağız? planlara başladık. Gidip, gezilecek yerimiz çok. 2. gün sabah  erkenden kalktık. Kahvaltımızı yaptıktan sonra önce ömrünü Kıbrıs davasına ve Kıbrıs Türklerinin devlet sahibi olmasına adayan merhum Cumhurbaşkanımız  Rauf Denktaş Bey’in mezarını  ziyaret ettik.

Oradan Girne Güzelyurt’a  doğru yola çıkarak Türk Askerimizin elinde  bir ibret müzesi olan  Mavi Köşk’ü gezmeye  gittik. Mavi Köşk,  Orta Doğu'nun en büyük silah tüccarı İtalyan asıllı Rum olan Pablo Pavilides'in Evi. Oldukça ilginç bir yer. (Haber’de ve yazımın altında yer alan linkten  Mavi Köşk hakkındaki yazımı okuyabilirsiniz)

Güzelyurt’tan sonra Bellapais Manastırına gittik.  Bellapais Girne’de  1158 ve 1205 yılları arasında inşa edilmiş,  kuzey sahillerinin tümüne hükmedebilen görüşü ve güzel dağ manzarası ile Kıbrıs’ta gotik mimarî tarzının görülmesi gereken  en önemli yer.

Manastır’da bugün konser salonu olarak kullanılan bir de salon mevcut,  Beşparmak dağlarının eteğinde bir kayalık üzerinde kurulmuş olan manastırın bugünkü adı  Franızca  “Abbaye de la Paix”  (Barış Manastırı) Ada Osmanlıların eline geçtikten sonra bina Yunan Ortodoks Kilisesi’ne verilmiş. Biraz gezdikten sonra Manastır’ın bahçesindeki restaurant’ta soğuk bir şeyler içip, şahane manzara ya  karşı  dinlenebildik. Tarihle iç içe yaşamak  çok güzel bir duygu.

Gezimizin üçüncü  Gününde Magusa’ya grubun diğer oteline geçeceğiz. Orada  The Colony Hotel Genel Müdürü Tunç Şirintuna bey ile  söyleşimizi gerçekleştireceğiz. Arkın Group Yönetim Kurulu Başkanı Erbil Arkın bey ile yoğunluğundan dolayı  söyleşimizi yapamadık  ama tanışma imkanımız oldu. Tunç bey’de o yoğunluğuna karşın beni kırmadı.

Magusa’da yer alan Arkın Palm  Beach Hotel’e geldiğimizde bizi Hotel’in Genel Müdürü Cevdet Özalp bey karşıladı. Odalarımıza yerleştikten sonra öğlen yemeğini The Colony Hotel Genel Müdürü Tunç bey, Arkın Palm Beach Hotel Genel Müdürü Cevdet Bey ve Arkın Messe Seyahat Acentası Türkiye Müdürü  Murat bey  ile birlikte Akdeniz’in mavisine karşı  sohbet ederek yedik. Daha sonra Tunç bey ile  güzel bir söyleşimizi de gerçekleştirdik. (Haberi aşağıda ve manşette yer alan link den okuyabilirisiniz)

Palm Beach  Hotel  “Hayalet Şehir” Maraş’ın hemen yanında…  Tunç bey, “Magosa’da denizin yanında inanılmaz bir şekilde denize  sıfır olan ama denize bu kadar uzak olan başka bir  şehir yoktur.  Deniz kıyıları ağırlıkta olup  zamanında, savaş sonrası askeriye tarafından alındığı için güvenlikten dolayı tamamen duvarlarla  bölünmüştü.  Magosa halkının denizle buluştuğu tek yer  Palm Beach Hotel.Bu  yüzden yerli halk düğünleri olsun, özel günleri olsun ağırlık  olarak hep Palm Beach’ı tercih  ediyorlar” diyor.

Hotel Ercan havalimanına 30 dakikalık mesafede.  Akdeniz’in  turkuazını, altın kumun görkemini, yeşilin doğadaki en güzel tonlarını ve gün batımının en güzel zamanını odanızdan izleyebilirsiniz. Denize sıfır konumda olmasından dolayı  gece dalga seslerini dinleyerek uykuya dalabilirisiniz. Bu keyfi en güzel yaşayanlardan birisi de ben oldum galiba. Personel bir o kadar  sıcak kanlı. Bir yandan teras da oturup  laptop’umda çalışırken diğer yandan bir hizmet  var ki sormayın!!!

Bir de ufaklığımız bizi ziyarete gelmiş. Gelmiş genel müdürümüzü Cevdet bey’in dünyalar güzeli kızı  Ela… daha minicik. İçimdeki ses çekirdekten bir turizmci daha yetişiyor diyor. Hotel’in personeli yine otele yıllarını vermiş bir ekip. Arkın Grup’un felsefesi bu. Elemanları kendileri yetiştiriyor ve uzun süreli istihdam sağlıyor. Personel çok memnun işini severek yapıyor. Artık tam bir aile olmuşlar.

Executive Şefim Gökhan bey bir güzel yemekler yapıyor ki sormayın? Tarifleri hemen aldım. Sağ olsun benim için bir de tatlı yaptı. Tadına doyamadım. Bir hafta daha  kalsaydım aşırı hizmetten ve güzel yemeklerden dolayı kiloları alıp dönebilirdim.

Hotel’in Halkla ilişkiler Müdürü sevgili Yeşim hanım bana oteli adım adım gezdirdi. Kendisi Kıbrıslı…Nasıl güzel tarihiyle, hikayeleri ile  anlatıyor dinlemelisiniz kendisini. Özellikle hayalet şehri anlatırken yaşıyor o günleri…

Üçüncü günümüzü öğlene doğru  Karpaz gezisine ve zafer  burnuna ayırdık.  O gün, gün boyunca 250 km yol yapmışız. Karpaz’a doğru giderken yine şehitliklerimizi ziyaret ettik. Yolumuzu  çok ilerlemiştik ki Karpaz’a yaklaştığımızda yeşil mavi turkuaz içersinde New Karpaz Gate Marina’yı gördüm henüz açılmamış. Tüm tanıtımları ile bol bol resim çekebildim. Şu an da yayınlamasını  yetkililer arzu etmiyor. Açılıştan sonra  habere alabilirim sanırım.  Doğa harikası ve turkuazın içersinde kaliteyi simgeliyor. (Çok isterdim sizlerle şimdi paylaşabilmeyi ama kesin izin yok)

Zafer burnuna doğru giderken küçük küçük bungolowlarla yapılmış bir  sahil şeridine geldik.  Livana Otel olarak  geçiyor. Mekanın sahibi Adana Kozan’dan gelen Murteza. Henüz  tamamlanmamış.  1975 den beri  Karpaz’da kalıyormuş Mustafa bey. Burada 20 oda var bungolow olarak yukarıdaki otelinde de 13 oda  var. Toplam 33 adet. Yarım pansiyon  2kişi 160 TL, Kişi başı 80 Tl. Adana usulü yemekler kendilerine has yapıyorlar.

1975 de buraya geldiğinde o zamanlar  kapalı bölge olarak askeriyede bulunuyormuş. Burası açılınca “seçerek geldik” diyor. Adana da restaurant  işletiyormuş Mustafa abimiz.  O sırada eşi bir güzel  salatalar yapmış. Fırında pideler… biz de nasıl acıkmışız etraf da başka  bir şey yok. Resimlerimizi çekip sohbetimizi yaptık. Bizi bırakmadılar. Yiyecek  lokmamız varmış. Pide arası  sıcak sıcak  patlıcan salatası nasıl da güzle geldi. Manzara zaten bir harika…

Onlarla da vedalaştıktan sonra  zafer burnuna doğru yol aldık. Zafer burnu adanın en uç noktası. Burada bir  kilise ve  rahibeler  var.

Ayrıca eski Rum evlerinden küçük küçük bungolowlar. 5-6 sene öncesine kadar  burada  şebeke yokmuş. İnsanlar hafta sonu tatil amaçlı geliyorlarmış.

Magusa’ya dönerken son olarak Magusa kalesine uğradık. Namık Kemal Zindanları burada. Oldukça  kalabalık turist kafilesi ile karşılaştık. Bütün gün o kadar  yorulmuşuz ki! hotel’e kendimizi zor attık. Hava sıcaklığı bütün gün bizi etkilemiş farkında olmadan.

Bu arada yeni açılan otellerimize de şöyle bir uğradık. Yakın zamanda açılan Nuh’un gemisi ilginç mimarisiyle karşımıza çıktı. Kaya Artemis’e de uğradıktan sonra gezimizi sonlandırdık.

Hayalet şehir mi…?

O da şimdilik paylaşamayacağım konulardan… inşallah bir gün anlatma imkanına sahip olabilirim.

Dört gün boyunca ARKIN GROUP’un davetiyle gerçekleştirdiğimiz Kıbrıs gezimiz, Yöneticilerimizin de gülen yüzlü katkılarıyla da birleşince, unutulmayacak bir hatıra oldu.

Bu güzel gezi için öncelikle bıkmadan benimle yol alan;  Arkın Group Otelleri Türkiye Satış Pazarlama ve Arkın Messe Seyahat Acentası Müdürü olarak yeni görevlerine başlayan  Murat Yıldırım arkadaşıma, tekrar  hayırlı olsun diyorum.  Arkın Group Yönetim Kurulu Başkanı Erbil Arkın Bey’e, The Colony Hotel Genel Müdürü Tunç Şirintuna Bey’e, Hotel Müdürü Halil Bardak Bey’e, The Colony Hotel Satış Müdürü Eliz Allıhoroz Hanım’a, Colony Hotel Personeline, Arkın Palm Beach Hotel Genel Müdürü Cevdet  Özalp Bey’e, Satış Müdürü Najan hanım’a, Halkla İlişkiler Müdürü Yeşim Hanım’a ve tüm Arkın Plam Beach Personeli’ne sonsuz teşekkürler ediyorum.

Kıbrıs kesinlikle gezilip görülecek bir ada. Özellikle Kültür Turları için... Ada  şimdilerde ne kadar  Gazino ve kumar ile anılsa da tarihinden hiç bir değer kaybetmeyecek. Herkesin mutlaka görmesi gerekiyor. Yerli ve yabancı turistler için istenildiği gibi tatil yapılacak  imkanlara  sahip.

İsteyen gazino eğlencesine, isteyen sakin sessiz ve huzurlu bir ortamda tatil yapabilir.
Ön yargı ile  hareket  edip  gelmemek  büyük kayıp.

Yavru Vatan herkesi bekliyor…

KIBRIS GEZİSİNDEN DİĞER HABER MANŞETLERİ

http://www.turizmdesonnokta.com/sayfa.aspx?id=2154 "Büyümeden Korkmayan İş Adamı Erbil Arkın..."

http://www.turizmdesonnokta.com/sayfa.aspx?id=2153 "Murat Yıldırım Arkın Group  Otelleri ve Arkın Messe Seyahat Acentası Türkiye Satış Müdürü Olarak Atandı"

http://www.turizmdesonnokta.com/sayfa.aspx?id=2156 "Arkın Group Otelleri"

http://www.turizmdesonnokta.com/sayfa.aspx?id=2155 "Orta Doğu'nun En Büyük Silah Tüccarı İtalyan Asıllı Rum Olan Pablo Pavilides'in Evi "Mavi Köşk"ü Gezdik"